Add to Google Reader or HomepageAdd to My AOLSubscribe in NewsGator OnlineAdd to netvibesAdd to PageflakesSubscribe in Bloglines
gravatar

Facebook Nasıl Daha Güvenli Hale Gelir?



Facebook'a üye iseniz bu habere dikkat

Gündemde olduğu ilk günden beri güvenliği ile ilgili sorunlar yaşayan Facebook'u 12 adımda daha güvenli hale getirebilirsiniz. İşte pratik yöntemler...

Adım 1: Facebook'a üye olurken normalde kullandığınız mail adresi ile kayıt olmayın. Bu sayede mail adresinize ulaşacak kişilerin sizi kendi reklam alanlarına yönlendirmesinin önüne geçmiş olursunuz. Kendi sitelerine sizi Facebook'tan çaldıkları mail adresi ile kayıt yapamazlar.

Adım 2: Facebook'a üye olurken size sorulan özel bilgi alanlarını kesinlikle boş bırakın.

Adım 3: Fazla fotoğraf koymak yerine insanların sizi tanıması için yeterli olacak görsel dökümanı siteye ekleyin. Bu sayede kötü niyetli kişilerin kendi sitelerinin veritabanlarında sahte hesaplar oluşturarak sizin üzerinizden para kazanmalarının önü kesilmiş olur. Çünkü bu tür sitelerde geniş görsel dökümana sahip olmayan profiller sahte hesap görüntüsü vermektedir, dolayısı ile site sahipleri size ait içeriği Facebook üzerinden kopyalama gayretine girmeyeceklerdir.

Adım 4: Bir kişiyi arkadaş olarak eklerken, kesinlikle arkadaşlık detayı belirtmeyiniz. Bu bilgisayar korsanları açısından bulunmaz bir nimettir. Çünkü eğer "A" kişisine akrabalık veya yakın ilişkide olduğunu belirten "B" kişisini bilgisayar korsanları farkederse bu isim üzerinden A kişisi ile MSN,GSM gibi farklı noktalardan irtibat sağlamayı seçeceklerdir. Örneğin size farklı bir MSN adresi veya telefon numarası üzerinden "Merhaba A ben B yeni iletişim adresim bu, lütfen kaydet" mesajını bırakarak kısa bir süre içerisinde de sizden alması gereken materyali veya bilgiyi alabilir.

Adım 5: Arkadaşlık talebini onaylayacağınız hesapların kişisel olduğundan emin olun. Örneğin "İstanbullular", "Zeki Müren Sevenler" gibi belli düşünce ve ortak noktayı belirtmeye yönelik açılmış kişisel hesapları onaylamayın. Bunun yerine bu tarzdaki grupların davetlerini kabul etmeniz bilgilerinizin güvenliği açısından önemlidir.

Adım 6: Size mesaj gönderen kişiyi tanımıyorsanız, ne olursa olsun cevap göndermeyiniz. Bilgisayar korsanları sizi tuzağa düşürmek için şu tarz mesajlar göndermeyi deneyeceklerdir. "Merhaba,tanışıyormuyuz?", "Beni eklemişsiniz ama tanıyamadım", "Siz şu lisede okudunuz mu?" vs. Kısacası sizin tek kelime ile bile cevap vereceğiniz her ihtimal onlar için önemlidir. Çünkü Facebook'ta bir kişiye mesaj gönderdiğiniz anda profiliniz o kişiye kısıtlı olarak 1 aylığına açılır. Dolayısı ile art niyetli kişi fotoğraflarınız başta olmak üzere sizinle ilgili istediği dökümanı kopyalayabilir, kendi çıkarları için kullanabilir.

Adım 7: Yükleyeceğiniz ek uygulamalar ile bilgilerinizin, uygulama sahibine gideceğinin bilincinde olun. Güvenmediğiniz ek uygulamaları yüklemeyin.

Adım 8: "Status" yani durum bilgisi yazdığınız yere o an bulunduğunuz konum veya kısa süre içinde yapacağınız işler hakkında bilgi vermeyiniz. Bilgisayar korsanları bunu sizinle irtibat kurmak için kullanacaktır. Sizinle arkadaş listenizdeki biri gibi sahte bir iletişim adresinden irtibat kurarken bu anlık istihbarat bilgisini kullanabileceklerdir.

Adım 9: "Bu resmi şu kadar kişiye yollayın, şu olacaktır" tarzında ki mesajlara itibar etmeyiniz.

Adım 10: Tanımadığınız kişilerden gelen arkadaşlık taleplerini reddettikten sonra Privacy bölümünden kişiyi engelleyin. Bu sayede kişinin size sürekli arkadaşlık talebi göndermesinin önüne geçebilirsiniz.

Adım 11: Fotoğraflarınızı yüklerken albümün herkese açık özelliğini sadece arkadaşlarınıza açık hale getiriniz. Bu sayede art niyetli kişilerin fotoğraflarınızı kopyalamasının önüne geçebilirsiniz.

Adım 12: Fotoğraflarınızı yüklerken toplu değil tek tek yüklemeye özen gösterin. Facebook fotoğrafların yüklenme anına göre bir numara vermektedir. Numaraların peşpeşe olması istemediğiniz kişilerin fotoğraflarınıza ulaşabilmesi riskini taşımaktadır.